Blogger Müzik Çalar Eklemek

Yazar Murat Akgün on 11 Ağustos 2012 Cumartesi | 17:01

Blogger'a müzik çalar eklemek artık çok kolay.Hazır bir site sayesinde kısa sürede güzel bir müzik çalar elde edebilirsiniz.

Tumblr,blogger dahil html çalıştıran tüm platformlarda çalışan bu sistemi anlatıcam size.

Sistemin adı SCM Music Player.Öncelikle siteye buradan giriyoruz.Ardından istediğimiz renkte ki müzik çalarımızı seçip Next butonuna basıyoruz.

Daha sonra karşımıza çıkan ekrandan müziklerimizi ekliyoruz.Sol tarafa müziğin adı sağ tarafa url'si.Url'yi kendi kaynağınızdan gösterebilirsiniz.Ancak buna imkanınız yoksa youtube üzerinden video linkini kopyalayarak da yapabilirsiniz.Şarkılarımızı ekledikten sonra Next butonuna basıyoruz.Karışımıza bir kaç ufak ayar çıkıyor.İşte o ayarlar:

Autostart:Yes seçerseniz siteye girildiğinde otomatik olarak şarkılar çalmaya başlar.
Shuffle Playback:Yes seçerseniz şarkılar karışık,No seçerseniz sizin koyduğunuz sıraya göre çalacaktır.
Default Volume:Siteye ilk girildiğinde varsayılan ses düzeyi.%50 idealdir.
Placement of Player Bar:Top seçerseniz müzik çalar sitenin üstünde,Bottom seçerseniz sitenin altında yer alır.
Show Playlist by Default:No seçerseniz şarkı listesi sağ tarafta gözükmez.Manuel olarak açmanız gerekir.Yes seçerseniz şarkı listesi gözükür.

Bloga Uygulama:

Yerleşim>Gadget Ekle>Html/Javascript seçip aldığınız kodları buraya yapıştırıp kaydedin.Player default olarak yer alacaktır.

NOT:Blogger'ın dinamik görünümlerinde sorun çıkabilir.Klasik tema kullanmanız gerekebilir.
Youtube playlistinizi eklerken 50 şarkı sınırı ile karşılaşabilirsiniz.


Tumblr Ekleme:

Kodunuzu oluşturun.Daha sonra tumblr blogunuza girin ve Customize'ye basın.Ardından sol tarafta çıkan panelde Edit Html butonuna basın.Karşınıza karışık kodlar çıkacak.Burada < head diye başlayıp > işareti ile biten koddan sonra (sanırım 14.satır) aldığınız kodları ekleyin.(15.satıra ekleyebilirsiniz.)Uptade preview'e basın ve ardından Save butonuna basıp kaydedin.Güle güle kullanın sizinde artık bir müzik çalarınız var :)

Diğer bir yol olarak;Customize'ye girin ardından Açıklama bölümüne gelin ve açıklamanızın 1-2 satır altına kodları ekleyip kaydedin.

117 yorum:

  1. Peki bu ayarlardan sonra, playerı nasıl bloga yükleyeceğiz? Detaylı bir şekilde açıklayabilir misiniz, blogger için soruyorum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloga Uygulama:

      Yerleşim>Gadget Ekle>Html/Javascript seçip aldığınız kodları buraya yapıştırıp kaydedin.Player default olarak yer alacaktır.

      Sil
    2. yaben hiç bir şey yapamıyorum ,yaş 57 kafam almıyor...amma çok kore tarih dizileri izledim paylaşmak istiyorum...amma sade bir blog hiç hoş değil..ne yapacağım ben ya uffffffffff...:((

      Sil
    3. yerleşim - gadget ekle - aşağıya inve javascript / html düzenleyazan erin sağındaki +ya tıkla

      Sil
  2. Size verilen kodu Blogger>Şablon>Html Düzenle bölümüne girerek ekleyeceksiniz.Kodları <body tagından sonra herhangi bir yere ekleyebilirsiniz.Ctrl+f kombinasyonu ile <body kelimesini aratıp bulabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. çok açıklayıcı olmuş gerçekten çok yararlandım. teşekkür ederim ilginize :)

    YanıtlaSil
  4. Ben ilginize teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  5. Bu arada sizi çok rahatsız etmiş oldum ama buloğa girerseniz göreceksiniz, SCMplayer sorunsuz çalışıyor du fakat yorumların altında bulunan e posta ile abone olun linki kayboluyor..

    Mecburen SCM playerı tekrardan kaldırmak zorunda kaldım ve o link geri geldi.. Sizce neden o link ortadan kalkmış olabilir, bu durumu çözebilir miyiz?

    Başınızı ağrıtmadım inşallah :(

    YanıtlaSil
  6. O konuyu bilmiyorum.Dediğim şekilde eklediyseniz bir sorun olmaması gerekir.Ancak dediğim gibi bilgim yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. scm player tumblrda gözüküyor ama şarkı çalmıyor lğtfen yardım et.

      Sil
    2. tumblrda gözüküyor ama müzik çalmıyor

      Sil
  7. urlyi anlamadım. ne yazıyoruz anlatır mısın ? tumblr soundcloudu kullanarak ekledim şarkıları urlsi ne olacak o zaman ?

    YanıtlaSil
  8. Şarkıların urlsi youtube url'si olacak.

    YanıtlaSil
  9. Ya ben şimdi bloga bu sizin dediğiniz şeyi yapıyorum ama değişiklikleri kaydet dediğimde XML, satır 1002, sütun 9 ayrıştırılırken hata oluştu: Element type "body" must be followed by either attribute specifications, ">" or "/>". yazıyor ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
  10. Kodlarınızda bi sorun var. "< body >" yada "< body/ >" şeklinde olması gerek bir yerde sorun var

    YanıtlaSil
  11. Ben mixpod kullanıyordum ama 200 şarkı sınırı varmış bunda öyle bir sınır var mı onu merak ediyorum?

    YanıtlaSil
  12. Onu bilmiyorum ama duymadım öyle bir sınır

    YanıtlaSil
  13. >body den sonra tam olarak nereye yapıştırıyoruz? Bende her seferinde
    "XML, satır 1302, sütun 2 ayrıştırılırken hata oluştu: The markup in the document following the root element must be well-formed." gibi şeyler yazıyor. Yüklemedi.

    YanıtlaSil
  14. body açılış ve kapanış etiketleri arasında herhangi bir yere yapıştırmanız yeterli olacaktır.

    YanıtlaSil
  15. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  16. bloguma kodları ekleyemiyorum

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar,

    SCM Player'ı sorunsuz bir şekilde yüklüyorum; fakat youtube'daki üyeliğimden aldığım playlistim 102 şarkıyken sadece ilk 50 tanesi gösteriliyor. Sıkıntı nedir acaba?

    YanıtlaSil
  18. Sınır olduğu hakkında bir bilgi duymadım.Ancak öyle bir sorunla karşılaştıysanız büyük bir ihtimalle şarkı sınırı vardır.

    YanıtlaSil
  19. Anladığım kadarıyla elle şarkı yüklendiğinde sınır olmuyor. Zira 180 tane şarkısı olan scm playerlar gördüm. Fakat youtube'dan hazırladığınız playlist verdiğinizde playlistte ne kada şarkı olursa olsun ilk 50 tanesini alıyor. Bu sadece benim karşılaştığım bir sorun değilse youtube'dan eklenen playlistler için sınır koyulmuş :s

    YanıtlaSil
  20. Dediğiniz gibi böyle bir sınırlama söz konusu olabilir.Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
  21. Sanırım Blogger'ın dinamik görünümleri ile uyum sağlamıyor. Standart Klasik görünümlere geçtiğinde sorunsuz çalışıyor, ama dinamik görünümlere geçtiğimde, player görünmüyor. Bir fikriniz var mı?

    YanıtlaSil
  22. Bu konu hakkında bir bilgim yok.Siz öyle diyorsanız haklısınızdır.Teşekkür ediyorum ve konuya ekliyorum diğer arkadaşlara yardımcı olabilir.

    YanıtlaSil
  23. teşekkürler ;) güzel açıklama olmuş.

    YanıtlaSil
  24. eywalllah hocam sağolasın emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  25. çok güzel bir açıklama olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  26. Düzgün bir şekilde oluşturulmadığından şablonunuz çözümlenemedi. Lütfen tüm XML öğelerinin düzgün biçimde kapatıldığından emin olun.
    XML hata iletisi: The reference to entity "v" must end with the ';' delimiter.

    Error 500 alam veremiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aldığınız kodu http://www.eblogtemplates.com/blogger-ad-code-converter/ bu siteden dönüştürüp tekrar eklemeyi deneyin.Sorun çözülmesi lazım.

      Sil
  27. arkadaşlar müziklerim açılmıyyoor neden acabaaa?*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Linkleri doğru eklediğinizden ve eklediğiniz linklerin çalışır olduğundan emin olunuz.

      Sil
  28. ay ben bu sitenizdeki gangnam style e bayıldım bende istiyorum bloğuma :) ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İletişim bölümünden irtibata geçerseniz kodları size verebilirim.

      Sil
  29. merhabalar ben playlıstı yukledım ama otomatık calıyo sayfam acıldıgında onu nasıl engelleyebılırım yanı otomatık calmasını ıstemıorum?
    Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarkıları eklediğiniz bölümde,üst tarafta Configure Settings bölümüne tıklayın.Ardından Auto Play'in yanındaki kutunun onayını kaldırın ve DONE butonuna basıp kodunuzu alın.

      Sil
  30. Kardeş teşekkür ederim senin paylaşimin sonucunda Silkroad pvp dünyasinda bir ilki yaptik :) akcentposeidon.blogspot.com Akcent Online Private Silkroad oyununun guild ismi herkesi bekleriz ulaşim için lindeground@gmail.com

    YanıtlaSil
  31. Ohh ya sonun da adam gibi şu konuyu anlatan biri bulduğuma çok sevindim.Şuan dünyanın en mutlu kızıyım. Teşekkürler! ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Bu yorum ile de dünyanın en mutlu bloggerı benim :)

      Sil
  32. Tumblr'a nasıl yükleyebilirim. Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kodunuzu oluşturun.Daha sonra tumblr blogunuza girin ve Customize'ye basın.Ardından sol tarafta çıkan panelde Edit Html butonuna basın.Karşınıza karışık kodlar çıkacak.Burada < head diye başlayıp > işareti ile biten koddan sonra (sanırım 14.satır) aldığınız kodları ekleyin.(15.satıra ekleyebilirsiniz.)Uptade preview'e basın ve ardından Save butonuna basıp kaydedin.Güle güle kullanın sizinde artık bir müzik çalarınız var :)

      Sil
  33. Çok güzel olmuş. Çok işime yaradı. Teşekkürler kardeş :)

    YanıtlaSil
  34. eğer mp3 kaldırmak istersek nasıl kaldıracaız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eklediğiniz kodda {'title':'şarkı adı','url':'şarkı url'} bölümünü bulun.Ve istediğiniz şarkıyı silin

      Sil
  35. streampedde sınır varmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir sınır olduğunu duymadım.Ancak yorumlarda bir arkadaş playlist olarak eklerken 50 tanesinin eklendiğini belirtmişti.

      Sil
  36. çok teşekkürler emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  37. çok saolun sayenixzde blogum bi güzel oldu :)
    bu arada hiç bir sorun yok :)
    ziyaret ederseniz sevinirim

    http://aytolga.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  38. ya ben eklemesine ekledim ama blogu açtığımda müzik çalar görünmüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogunuzu ziyaret ettim ve müzik çalar alt tarafta gözüküyor.

      Sil
  39. playlist görünüyo ama şarkı çalmaya başlamıyo neden ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oluştururken Auto Play işaretlemeniz gerekir.

      Sil
  40. Ben tumblr'ın temalarından satın aldım ve "HTML düzenle" butonu yok. Ne yapacağım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kodunuzu oluşturun.Daha sonra tumblr blogunuza girin ve Customize'ye basın.Ardından sol tarafta çıkan panelde Edit Html butonuna basın.Karşınıza karışık kodlar çıkacak.Burada < head diye başlayıp > işareti ile biten koddan sonra (sanırım 14.satır) aldığınız kodları ekleyin.(15.satıra ekleyebilirsiniz.)Uptade preview'e basın ve ardından Save butonuna basıp kaydedin.Güle güle kullanın sizinde artık bir müzik çalarınız var :)

      Sil
    2. Ben de işte onu dşyorum, Edit HTML yok bende, direkt şöyle http://25.media.tumblr.com/306613a31ee0583ec9414d8850c32550/tumblr_mhuufcyIGM1roddkfo1_500.png

      Sil
    3. Evet temanızda yok.O halde şöyle yapmanız gerek.Kodunuzu alın ve kodu Açıklama yazan bölüme ekleyin.Normal açıklamanızdan 1-2 satır boşluk bırakın ve kodu ekleyin.Müzik çalarınız çalışacaktır.İyi günlerde kullanın :)

      Sil
    4. Çok teşekkür ederim hallolunmayacak sanıyordum :)))

      Sil
    5. Kodlar hiçbir zaman sizden üstün değildir :) Güle güle kullanın.

      Sil
  41. Çok faydalı buldum bu yazıyı blogda gayet başarılı. Teşekkürler. ELinize sağlık.

    YanıtlaSil
  42. bloğumda şablon-html düzenleye girdim <body den devamına kodu ekledim ama bana hata verdi
    bu konuda bi bilginiz var mı, ne yapmalıyım?
    şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha kısa bir yoldan yapın.Yerleşim>Gadget Ekle>Html/Javascript ve kodu yapıştırın.Gadgeta başlık vermenize gerek yok.

      Sil
    2. ben yapıyorum ama olmuyor hala scm player gorunmuyor ne yapabilirim ?

      Sil
  43. müzikler çok geç çalıyo neden acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eklediğiniz şarkılar geç başlıyor veya internet bağlantınızdan dolayı şarkılar geç yükleniyo olabilir.

      Sil
  44. Ben yükledim bloguma çok da güzel oldu:) ama listeye yeni şarkılar eklemek istiyorum. Her defasında kodları mı yenilemem gerekiyor? Daha kolay bir yolu var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kod bilginiz varsa eklediğiniz kodları inceleyerek mantığını çözüp ekleyebilirsiniz.

      Sil
  45. sağolun çok yardımcı oldu.

    YanıtlaSil
  46. az önce ekledim sayenizde,çok teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  47. Merhaba,ben de blogger'a müzik çalar ekledim ama seçim kısmında çıkan renkli müzikçalarlar dahil,tüm yazılar blog sayfamda görünüyor.Playlist'te sorun yok o çalıyor ama o yazıları nasıl kaldırabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kodları eklerken bir hata yapmış olabilirsiniz.Yeniden kod oluşturup eklemeyi deneyin.

      Sil
  48. ya ben tumblr bloguma girdiğimde, karşıma SCM Music Player ayarları çıkıyor. Ve hiçbir şekilde bloguma dönemiyorum. Yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eklediğiniz kodları silmeyi deneyin.

      Sil
  49. paylaşım için teşekkür ederim kardeşim..10dk da anlatılanları bir bir uyguladım ve başardım ;)
    http://hillnovember.blogspot.com/ buyrun..

    YanıtlaSil
  50. Soru : blogta hiç bir görüntü oluşturmadan, sadece arka fonda istediğim bir müziğin çalmasını nasıl sağlayabilirim ? Bir kaç yabancı blogta rastladım buna.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda bilgim yok ancak google üzerinden araştırırsanız bulabilirsiniz.

      Sil
  51. Çok sapol çok kıyak geçti çok güzel oldu çok çok güzel oldu senin sayende yaptıklarımı www.mertceliktr.blogspot.com adresinde uyguladım karışık :D

    YanıtlaSil
  52. her kesde acildi bir benden baska) dediyiniz gibi yapdim kardesim amma bloga girince muzik calmiyo)))

    YanıtlaSil
  53. Çok teşekkür ederim bilginiz anında işe yaradı:)

    YanıtlaSil
  54. Benim sorum biraz farkli olacak.Takip ettigim bir blogda scm player üzerinden calinan bir sarkinin youtube linkine nasil ulasabilirim? Blog sahibi uzun zamandir yazmadigi icin cevap alamadim, Playlist kisminda ise sadece sarki numaralari var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu kaynak kodlara bakıp öğrenebilirsiniz.Kod bilginiz yoksa iletişim bölümünden siteyi mail atın,yardımcı olmaya çalışayım.

      Sil
  55. Calıyor Ama Gec ACILIYOR MUZIKLER Neden Olabılır

    YanıtlaSil
  56. teşekkürler güzel bir çalışma bloğuma ekliyorum.

    YanıtlaSil
  57. merhaba ben dediğiniz gibi yaptım çok da güzel oldu.. ama blogda traffic feed denen şey kayboldu.. yandaki eklentiler fazla sil dediler,sildim geri gelmedi.. mp3 kaldırdım geri geldi.. ama şimdi müziğim yok.. ne yapmalıyım ben..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uygulamalar çakışıyor olabilir.Müzik çaları gadget olarak ekliyorsanız traffic feed dediğiniz widgetten uzak bir yere koymayı deneyin.

      Sil
    2. sayfanın her yerinde denedim ama müzik olduğunda feedjit kayboldu hep... :(( çok heveslenmiştim ya... gadget olarak ekliyorum başka türlü bilmiyorum.. tşk ederim siz çok güzel anlattınız...

      Sil
    3. bu olmayacak anlaşılan başka bir konuda yardım isteyebilir miyim.. bu müzik çaları eklemedne önce sayfamda müzik klibi vardı gadget olarak embed kodu kopyalanıp eklenmişti.. ben yapmadım bir arkadaş yaptı onu da .. sonra ben sizdekini yapınca silip kaldırdım onu.. şimdi yeniden ekledim ama kendiliğinden çalmaya başlamıyor önceden kendi çalmaya başlıyordu.. otomatik çal gibi bişey yok kodlar arasında . müziksiz olmuyor :(
      teşekkür ederimm...

      Sil
    4. Hangi platformdan ekliyorsanız(Youtube,dailymotion) google'a otomatik başlama kodu yazıp o kodu kodların arasına eklerseniz olacaktır.Örneğin youtube üzerinden ekliyorsanız ;
      Kodların arasında videonun linki mevcut.Bu link örneğin /embed/7LXjIseTCec ile bitiyorsa bunun hemen sonuna yani bitişiğine ?rel=0&autoplay=1 kodunu eklerseniz otomatik başlaması gerekir.

      Sil
  58. O zaman iki uygulama çakışıyor olabilir.İkisinden birini seçebilirsiniz :)

    YanıtlaSil
  59. iyi günler ben palylıstımı bozmadan yenı muzıkler eklemek istıyorum ne yapmam gerek?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kod bölümüne girip oradaki kodların aynısından bir satır daha eklemelisiniz.Yeni eklediğinizdeki tek fark,yeni şarkının youtube url'si olmalı.

      Sil
  60. ben siteye giriyorum fakat scm player secemiyorum sadece 1 tane scm player var ve oda seçilmiyo ne yapmalıyım ?

    YanıtlaSil
  61. Ben yaptım uygulama çalışıyor fakat her sayfada müziğin çalmasını istemiyorum onu nasıl yapıcaz ?

    YanıtlaSil
  62. saçma olacak biliyorum ben yeniyim blogda kod filan bilmiyorum kod ne o kodlu bölüme kadar geldim ne yapmam gerek ?

    YanıtlaSil
  63. Üst düzey kullanıcı adıyla bitiyor diye hata veriyo ne yapmalıyım ?

    YanıtlaSil
  64. Allah razı olsun çok teşekkür edeirm hep istiyordum :) :)

    YanıtlaSil
  65. Çok yardımı dokundu, teşekkürleer :)

    YanıtlaSil
  66. arkadasim cok tesekkurler muzigi eklemeye calistim ama bende hata verdi
    "XML, satır 2136, sütun 2 ayrıştırılırken hata oluştu: The markup in the document following the root element must be well-formed. " ne yapmaliyim?

    YanıtlaSil
  67. merhaba ^^ ben anlatımınızdan müzik çaları ekledim bloğuma. ama sonra müzik güncellemesi nasıl yapacağım acaba??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kodları yeniden oluşturmanız gerekiyor.Kod bilginiz varsa eklediğiniz kodlarda aynı kodların tekrar ettiğini göreceksiniz.Değiştirmeniz gerek şarkı adı ve linki olacaktır.

      Sil
  68. ya cevap verirseniz çok sevinicem ben şimdi o siteye gidip şarkıları ekledim felan ayarları da yaptım sonra tebrikler felan yazdı bunu biyere yapıştırın dedi sonra o upuzun yazıyı kopyaladım ama bunu o blogdaki yere yapıştırırken hepsini silip mi yazcaz onu yoksa sonuna mı ekliycez ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blogunuza girin widget ekleyip java/html widgetini seçin.Kodu buraya yapıştırıp kaydet demeniz yeterli.

      Sil
  69. teşekkürler ^^ gayet hoş bir müzik çalarım oldu ellerinize sağlık ^^

    YanıtlaSil
  70. hocam çok sağolun hemen blogumda deneyeceğim bunu

    YanıtlaSil
  71. cok acıklayıcı olmus tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  72. Arkadaşlar bu kodu normal sayfaya nasıl ekleyeceğiz HTML'yi seçip kodu ekliyorum görüntüle diyorum başka bir siteye kaçıyor. Neden öyle acaba

    YanıtlaSil
  73. Allah razi olsun

    YanıtlaSil
  74. Dostum, öncelikle teşekkür ederim çok iyi olmuş. Dediğin gibi yaptım hata verdi, yukarı da bir siteden değiştirin demişsin onu da yaptım, hata vermedi bu sefer ama müzik çalar gözükmüyor ilgilenebilir misin acaba ?

    YanıtlaSil