Google Adwords mü, Facebook Ads mi?

Yazar Murat Akgün on 29 Temmuz 2012 Pazar | 09:19

Arama motorlarında yapılan reklamlar, web sitelerinde banner yoluyla yapılan reklamlardan farklılık gösteriyor. Banner reklamlarla belirli bir web site ziyaretçisinin ilgisini çekmek amaçlanırken, arama ağlarında yapılan reklamlarında aynı anahtar kelimeler ile reklam teklifi veren rakipler arasından sıyrılarak üst sıralarda yer almak dolayısıyla etkileşimi artırmak hedeflenir.
Online reklam deyince akla gelen ilk Google Adwords oluyor. Google hala daha bu alanda en çok kullanılan platform olarak online reklam sektörüne yön veriyor. Bunun yanı sıra 900 milyonu aşan kullanıcı sayısı ile Facebook görüntülü ağ reklamcılığı hizmeti sunmakta. Her ne kadar Google bu piyasanın üçte ikisine sahip olsa da gün geçtikçe daha çok marka Facebook reklam alanlarında yer almakta.

Peki firmanız için Google Adwords ya da Facebook reklamlarından hangisinin size daha uygun olduğunu nasıl belirleyeceksiniz?

Firmanızın reklamını Google Adwords aracılığıyla yayınlayacağınız zaman Adwords algoritması reklamlarınızı daha önce sunduğunuz hizmet ya da ürün hakkında arama yapan kişilere göstererek reklamın ilgi çekme ve etki yüzdesini arttırmayı amaçlamıştır. Kısacası reklamlarınız daha önceden oluşmuş bir araştırmanın sonucunda talebe dönmeye odaklanmıştır. Facebook reklamları ise kullanıcıların profillerinde belirtmiş oldukları bilgilere dayanarak reklamlarınızı hedef kitle olarak tanımladığınız kişilere gösterir. Dolayısıyla talep reklam tarafından oluşturulmaya çalışılır. Bu iki platform arasındaki farklılığı dikkate alarak karar vermek gerektiğini unutmayın.
Bir diğer önemli olgu ise reklamla neyi hedeflediğinizi açıkça belirlemek ve buna göre bir strateji izleyerek bu iki platformdan birinde reklam çalışması yapmaktır. Reklam çalışmalarına başlamadan önce hedeflerinizin kısa ya da uzun dönemi mi kapsadığı, amacınızın reklam sonucunda belirli bir ürün ya da hizmetin satışını gerçekleştirmek mi olduğunu veya markanızın tanınırlılığını arttırmak mı olduğu gibi sorulara yanıt bularak amaçlarınızı ortaya koyun. Bu soruların cevapları size doğru reklam platformunu seçmenizde yardımcı olacaktır. Örnek olarak amacınız belirli bir ürünü satmak ise Google Adwords bu amacınızı gerçekleştirmek için Facebook reklamlarına oranla daha uygun bir ortamdır. İnsanlar arama motorlarını çözüm aramak için kullandıklarından, genellikle satın alma eğilimi olan aramalar yaparlar. Burada sizin yapmanız gereken sunduğunuz hizmet ya da ürünün reklam piyasasındaki anahtar kelimelerine doğru fiyatlar tayin etmektir. Bir diğer yandan sosyal ağlar doğaları gereği bir firma ya da marka hakkında konuşmayı, alışveriş yapmaya oranla daha çok fazla tercih edenlerin oluşturduğu ağlardır. Bu durumda amacınız marka tanınırlılığını arttırmak yoluyla satışlarınızı ve gelirlerinizi geliştirmek ise sizin için Facebook reklam alanı Google Adwords’ten daha uygun bir hal alacaktır.
Görüldüğü üzere o ya da bu platform daha iyidir tartışması, ancak amaçlarımızı belirleyerek reklam çalışması yaptığımızda anlamlı bir hal almaktadır.
Kaynak:sosyalmedya.co

0 yorum:

Yorum Gönder